Yasins tre skäl att välja Väsby nya gymnasium

Yasin Gül är en tidigare elev på Teknikprogrammet. Här ger han tre anledningar att välja Väsby nya gymnasium.

Fotografi på Yasin Gül

Yasin Gül

1. Lokalerna

– I skolan har vi ett gym, bibliotek och en idrottslokal i samma byggnad. Det gör det lätt och smidigt att ta sig från en lektionen till ett idrottspass.

2. VNG erbjuder två inriktingar för teknikprogrammet - programmering och ingenjör

– Jag vill utbilda mig inom it-branchen, till exempel till programmerare. Jag tycker att skolan erbjuder tekniken och programmen du behöver för att kunna lära dig programmering under studietiden. Ett exempel på det är att i år deltar några elever i tävlingen HackYourWorld. Det är ett projekt i syfte att stärka gymnasieelevers kompetens inom programmering.

3. En säker start på din framtid

– Eftersom VNG erbjuder två breda inriktningar, så får du fler valmöjligheter senare när du ska söka in på universitet eller söka jobb.

Senast uppdaterad: 6 februari 2024