Paola går teknik på Väsby Nya Gymnasium

Paola studerar teknikprogrammet och drömmer om att får arbeta som arkitekt i framtiden. Hon berättar om skolans ljusa lokaler och sina klasskamrater.

Porträttbild av Paola.

Paola

Lokalerna är stora och här finns många platser att umgås på. Det är en skön stämning mellan alla elever som går på skolan och det finns möjlighet att träffa nya kamrater, säger Paola.

Vidare berättar Paola att lärarna är engagerade och har tid att fokusera på eleverna.

Utbildningen innehåller en hel del engelska. All programmeringen sker på engelska och det ger bra förutsättningar för framtiden, säger Paola.

I utbildningen ingår programmering, matematik och svenska. Eleverna lär sig bland annat C#, PHP, JavaScript och SQL-programmering. Det finns även möjlighet att skapa egna spelkaraktärer och egna spel. Inför andra året väljer eleverna inriktning. Det är möjligt att välja ingenjörsspåret eller programmeringsspåret med fokus på spelutveckling.

Senast uppdaterad: 10 april 2024