Nadja läser hotell- och turism på Väsby Nya Gymnasium

Nadja går hotell- och turismprogrammet på Väsby Nya Gymnasium. Hon valde skolan efter att hon besökt skolan under öppet hus. Då träffade Nadja lärare och elever som berättade om programmet och möjligheten att göra praktik utomlands.

Porträttbild av Nadja.

Nadja

Jag valde VNG för att det lät spännande och lärorikt att få göra praktik utomlands. För mig kändes det som det helt rätt med praktik utomlands då jag i framtiden vill arbeta utomlands, säger Nadja.

Lärarna på VNG är engagerade och hjälpsamma och vill elevernas bästa. Nadja berättar även hur lärare tipsar och uppmuntrar elever att söka jobb.

Hotell- och turism är ett yrkesprogram där du efter examen kan arbeta inom hotell, konferens och turism. Du får möjlighet att göra praktik vid flera tillfällen. Under utbildningen läser du bland annat kurser i service och bemötande, entreprenörskap och konferens och evenemang. Efter utbildningen kan du välja att studera vidare.

Senast uppdaterad: 5 maj 2023