Tillgång till fina labblokaler

Sofia läser årskurs 2 på naturprogrammet. Innan hon valde Väsby nya gymnasium var hon runt på många olika gymnasier.

Sofia läser på naturprogrammet.

Vid ett öppet hus på VNG pratade Sofia med både elever och lärare och fick en rundvandring på skolan och även en titt på labblokalerna. Därefter tog hon beslutet att börja på VNG och är väldigt nöjd med sitt val.

Jag labbar en gång per vecka och upplägget är biologi och kemi varannan vecka. Labblokalerna är nya, moderna och har många möjligheter när vi gör labbuppgifter i våra olika ämnen. Dessutom är lärarna väldigt lyhörda och duktiga på att konkretisera så att man förstår, om man tycker att något är knepigt.

Sofia Hallström är en av cirka 30 elevambassadörer som alternerar deltagandet vid skolans öppna hus. Hon svarar då på frågor om skolan och guidar runt och visar lokalerna. Hon och andra elever deltar även i VNGs monter när gymnasiemässan arrangeras på Stockholmsmässan (nästa tillfälle 21-23 november), där många gymnasieskolor är på plats för att informera om sina program och inriktningar.

Senast uppdaterad: 25 januari 2019